Strona główna » Porady » Na czym polega samoczynne dopalanie filtra DPF, a czym jest wypalanie metodą serwisową?

Na czym polega samoczynne dopalanie filtra DPF, a czym jest wypalanie metodą serwisową?

Część pojazdów posiada samoczynne dopalanie filtra, które polega na jego samooczyszczeniu. Sterownik silnika monitoruje stopień zapchania filtra, a gdy dochodzi do jego wartości granicznych (zmniejsza się przepływ spalin), ma za zadanie samoczynnie oczyścić filtr z nagromadzonej sadzy poprzez dopalanie. Do uruchomienia tego procesu niezbędne jest podniesienie dawki paliwa i wysoka temperatura spalin około 600 stopni Celsjusza – co zapewnia nam jazda na wyższych obrotach i odpowiednim obciążeniu silnika. Dlatego też aby uruchomić samoczynne dopalanie filtra DPF zaleca się jazdę pozamiejską. Niestety jazda samochodem w sposób ciągły w warunkach miejskich doprowadza do szybszego zapchania się filtra, gdyż proces samoczynnego dopalania – nie uruchomi się.

Czym jest wypalanie filtra DPF metodą serwisową?

Proces ten podobny jest do samoczynnego dopalania się filtra, ale w warunkach serwisowych – czyli ręcznym podniesieniu dawki paliwa komputerem diagnostycznym przez pracownika serwisu, zwiększenie temperatury i poprawienie efektywności wypalania. Rzeczywiście proces ten w sposób bardzo efektywny wypali sadzę zgromadzoną w filtrze. Jednak, metoda ta nie jest w pełni skuteczna, ponieważ popiół zalegający w filtrze – w dalszym ciągu się nie pali i z biegiem czasu filtr osiągnie pełny poziom napełnienia, a wypalanie metodą serwisową nie będzie już możliwe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

DPF Tarnów

ul. Do Huty 31
33-100 Tarnów

NIP: 9930679539

Godziny otwarcia:

Pon-Pt 7:00 - 15:00




Zadzwoń już dziś!

572 231 004

Napisz do nas

biuro@dpf-tarnow.pl